Opinions sobre Nexus 4, l’Android més pur!


Sembla mentida però ja fa un mes que tinc el nexus 4 a les mans i encara hi estic enganxat. 









Abans de començar amb la meva opinió vull explicar perquè m’he comprat un Nexus 4 i no un telèfon de Samsung per exemple

Suposo que sabreu que Android és un sistema operatiu lliure per mòbils i tauletes liderat per Google. Doncs al ser lliure cada fabricant, i també les companyies telefòniques, van fent de les seves modificant l’Android original. Aquest és un dels principals motius perquè costa actualitzar el sistema quan surt una nova versió ja que cada fabricant o companyia ha de fer la modificació sobre la nova versió d’Android i distribuir-la i no tots ho fan. També és una de les causes perquè no tots els Androids vagin tan fins o es pengin i de fet tot el relacionat amb el que en diuen fragmentació.


Amazon fins i tot a partir de la base d’Android ha fet un sistema operatiu propi que ja no te casi res a veure amb Android (no inclouen Google Play) i és el que porten les seves tauletes Kindle Fire d’Amazon. Hi ha rumors fundats que Samsung va pel mateix camí. 



Samsung, que potser per molts és el referent d’Android, té alguns telèfons bons però també molts de dolents. És una companyia que gasta moltíssim en propaganda (10 vegades més que Apple) i últimament han sortit alguns escàndols degut a que paguen estudiants perquè posin opinions per internet o el més divertit, el tenista David Ferrer que per twitter va dir que li encantava el seu nou Galaxy S4 però no es va adonar que el seu telèfon deixa rastre i el missatge estava escrit des d’un iPhone (notícia).




NEXUS. Si heu llegit el gran llibre Somien els androides amb ovelles elèctriques? de Philip K.Dick o heu vist la pel·lícula Blade Runner us sonarà la paraula nexus, es precisament la versió més evolucionada dels androides i el protagonista és un nexus 6.


El nexus és la versió pura d’Android directament de Google: el telèfon nexus 1 de HTC (aquest és el que jo tenia), el 2 i el 3 de Samsung i el 4 de LG.


També hi ha tauletes nexus: la nexus 7 (molt recomanable) i la nexus 10 (no ha sortit tant bé pel que es veu).



El Nexus 4 a España només es pot comprar directament a Google per internet; no el busqueu a les botigues.



OPINIÓ

Característiques tècniques
Les característiques tècniques semblen més d’un ordenador que d’un telèfon, és realment molt ràpid i té 2 GB de RAM. Aquí una comparativa amb iPhone5 treta d’aqui




Pantalla

La pantalla és el millor del nexus 4, el tàctic va molt bé (molt diferent al nexus 1 que amb aquest aspecte era molt dolent). La dimensió de la pantalla per mi es perfecta, potser pensava que la trobaria gran però la veritat es que no (almenys amb la meva mà) i s’agraeix una pantalla una mica gran.


Android 4
Jo venia del nexus 1 amb android 2.3 i fer el salt a Android 4.2.2 és un salt de vertigen. No pensava que havia evolucionat tant!. Aquí Google ha fet molt bé la seva feina i m’agrada molt com funciona tot, les animacions, les icones, com està ordenat, com es pot personalitzar. Qui havia de dir fa uns anys que Google superaria a Apple en aquest sentit, a mi personalment m’agrada molt més estèticament Android 4 que l’iPhone. Tot i que Apple potser fa una altra revolució que ho revoluciona tot una altra vegada però avui per avui em quedo amb el disseny d’Android.


Català
El nexus 4 des de que l'engegues tens l'opció d'idioma en català. Tot el sistema està traduït però Google Now no funciona en català. Un altre tema important a tenir en compte és que les aplicacions que no estan en català apareixen en anglès (i no en castellà) perquè no hi ha una llista de preferències d'idiomes. Algunes aplicacions a les opcions deixen triar l'idioma però la majoria agafen l'idioma del sistema sense poder escollir. Les preferències d'idioma per desgràcia és un tema que no està solucionat ni en Android ni en iOS; un dels dos sistemes serà el primer a solucionar-ho i l'altre anirà al darrere, a veure qui guanya.


Aplicacions
I ja que ens hem posat amb iPhone es just comentar que en la qualitat de les aplicacions guanya la tenda d’Apple. Jo crec que es degut a que el sistema de botiga el te més ben muntat Apple. Les aplicacions son barates però la gent paga. En Android conec uns quants (servidor inclòs) que s’ho van estar pensant per pagar els 0,89 cèntims per Watsapp; i no pels diners sinó perquè no ens acabàvem de fiar de la tenda.

Per exemple per iPhone/iPad no trobo substitut per Goodreader, una bona aplicació de podcast, etc.


Això no sempre és així ja que per fer rutes per muntanya OruxMaps (tracks, gps, etc.) només està per Android i és la millor aplicació. També aplicacions de widgets i personalització que només estan per Android i que et faciliten molt el dia a dia.


Hi ha una guerra entre Android i iPhone però en definitiva entre els 2 s’emporten el 90% del mercat i han deixat enrere qualsevol altre sistema (Windows, Blackberry, etc.). Això serà perquè tots 2 son molt bons i la competència en definitiva és bona.




Bateria
Uf la bateria teòricament és gran (2100 mAh) però la veritat es que a mi m’arriba justet a final del dia i això que tinc desactivat Google Now. Però això sembla que és un problema habitual amb els mòbils d’aquesta generació i no exclusiu del nexus.


Que no duri la bateria té la seva part positiva i és que l’he d’endollar cada nit al carregador i així no me’n vaig a dormir amb el nexus (que seria capaç!)


Càmera
La càmera no està a l’altura de la resta de telèfon. És una llàstima.



Trucades
Se sent molt bé les trucades, és d’agrair.


Altaveu extern
Una mica justet per escoltar música però el mans lliures al cotxe bastant bé (millor que amb el nexus 1).


Bumper
El bumber és la funda aquesta que no tapa tot el telèfon, val 20 € i la vaig comprar al agafar el telèfon. M’agrada perquè protegeix suficient per les caigudes i sembla que no portis funda però fa més gran el telèfon i l’he de treure per connectar la sortida d’auriculars al cable de la minicadena. Si algú em recomana una altra funda que m’ho digui!


Relació Qualitat/Preu
No hi ha res igual, casi el millor telèfon del mercat (si no fos per la càmera) a preu de telèfon intel·ligent mitjà. Val 300€ lliure i comprat directament a Google. Per cert, la garantia és de Google, no de LG. I pel que he vist en alguns companys que han tingut algun problema, la garantia funciona molt bé.


MÉS OPINIONS


Tinc un amic que amb aquests temps que corren ha deixat la feina i ha muntat una empresa molt chula de rutes en BTT. Es va comprar el nexus 4 abans que jo, però ell ha passat de no tenir ni watsapp a tenir un nexus 4. Li vaig demanar l'opinió sobre el telèfon i aquí la teniu:

Al llarg del últims anys he compartit grans moments amb el meu “antic” telèfon mòbil. Però la vida segueix i a vegades s’han de prendre decisions importants. Així que hem vaig llançar a pel Nexus 4. És la meva primera relació amb un smartphone, així que no puc comparar. Només puc dir que es genial!

Això si, tinc una preocupació. No m’agradaria que la nova llaminadura electrònica m’impideixi veure les persones que tinc al voltant; al carrer, al metro, en un embús, o a l’amic que tinc al davant fent una 

Se m’olbidaba! Gràcies al Nexus i a Mr. Llaminadures, faig la meva primera publicació a la Revista Criteri. Quina Il·lusió!




I l'opinió d'un gran dissenyador:


He passat d'un iPhone4 a un Nexus4. Estic content; crec que en qualitat-preu està molt i molt bé. Comento només lo que m'ha semblat més rellevant, tant del Nexus com d'Android.

APARELL
- La pantalla de 4" del Nexus es veu de meravella. Té un negre molt intens, molt fosc, que dóna contrast i fa que es confongui amb el plàstic que envolta la pantalla. Això sumat a que el disseny frontal de l'aparell és molt net, sense marca ni botons, li dóna un aspecte elegant. Tot i tenir una pantalla de 4" és cómode d'utilitzar.
- La velocitat. Des del primer moment notes que es tracta d'un aparell molt potent, tot ho fa molt ràpid. Acostumat al iPhone4 que ja ho feia tot més "xino-xano" es nota el canvi. S'ha de tenir en compte, però, que es tracta d'un mòbil de 2010.

SISTEMA OPERATIU
- Han millorat en disseny. Es veu més modern, potent i personalitzable que iOS. La multitasca i el sistema de carpetes està ben resolt. Trobo a faltar més unificació de criteris a l'hora de dissenyar la interfície, de fer accions, en ocasions es veuen maneres de fer diferents tant en aplicacions de tercers com en seves que fan que a primeres vagis una mica perdut. En iOS tot es fa, i potser massa, de la mateixa manera. Al meu parer faltaria per millorar també les notificacions quan et trobes dins una aplicació, l'edició de text i el consum.
- Els widgets és algo que no estava acostumat amb iOS i és molt pràctic. T'estalvies temps d'anar obrint i tancant contínuament aplicacions per a petites consultes.


Si també tens un nexus 4 m’agradaria saber la teva opinió, posa-la als comentaris.

El mes vinent parlo d’aplicacions, trucs perquè duri més la bateria, widgets, etc. Si teniu un Android no us el perdeu!.

Mr.Llaminadures





«La mayoría de los androides que he conocido tenían más deseo de vivir que mi esposa»

Philip K. Dick, ¿Sueñan los androides con ovejas eléctricas?









Share this:

2 comentaris :

  1. ESTEM ESPERANT !!!! quins nerviiiiisssssss !!!!!

    ResponElimina
  2. no queda clar si es poden enviar SMS... :)

    enhorabona per l'article, sempre a l'última!

    ResponElimina

 
Copyright © Revista CriTeri. Designed by OddThemes